Verkoopproces

Stappenplan volledige verkooptraject

  • Vrijblijvende waardebepaling
  • Verzamelen alle stukken
  • Stylingadvies
  • Professionele fotografie
  • Genereren verkoopteksten
  • Verkoopplanning
  • Marketing, Fundaplaatsing
  • Open Huis
  • Bezichtigingen
  • Onderhandelingen
  • Overeenstemming
  • Koopovereenkomst
  • Opleverinspectie woning
  • Levering bij de notaris
  • Proost!

 

Onderhandelingen

We hebben een bod op uw woning binnen! Belangrijk is dat bij elk bod de volgende zaken duidelijk zijn:

  • Prijs die geboden wordt
  • Roerende zaken ter overname
  • Gewenste leverdatum
  • Van toepassing zijnde ontbindende voorwaarden (bijvoorbeeld financiering, bouwkundige keuring)

 

Samen met u overleggen we of we in onderhandeling gaan omdat we het openingsbod hoog genoeg vinden of dat we de bieder uitnodigen om een hoger openingsbod uit te brengen.

Wij zorgen dat wij de drijfveren kennen van de kopers en maken op basis hiervan en op hun openingsbod een inschatting op welk bedrag zij maximaal willen of kunnen eindigen.

Zo zorgen wij ervoor dat u de hoofdprijs voor uw woning krijgt!

Opstellen koopovereenkomst

Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is.

Kopers zijn enthousiast en er is overeenstemming over de verkoop van uw woning. Het is nooit zeker of er een andere woning op de markt komt die goedkoper is of anderszins interessanter. Daarom is snelheid geboden.

Pas 3 dagen na het tekenen van de koopovereenkomst is een koper definitief gebonden.

Daarom stellen wij binnen 48 uur na overeenstemming een juridisch waterdichte koopovereenkomst op. Wij houden rekening met zaken die zich voor kunnen doen, maar waar geen zicht op is. Denkt u bijvoorbeeld aan:

  • ouderdomsclausule
  • asbestclausule
  • niet zelfbewoningsclausule
  • No Risk clausule

 

Naar de notaris / oplevering

Het is zover, de dag van de levering bij de notaris. Uiteraard zijn wij ook hierbij aanwezig om zeker te zijn dat u de juiste akte van levering ondertekent. Voordat we naar de notaris gaan plannen we een opleverinspectie bij de woning. De meterstanden worden vastgelegd zodat u hiermee uw energiecontracten kunt opzeggen.

De koper tekent ervoor dat de staat van de woning overeenstemt met hetgeen is overeengekomen. Dit zorgt ervoor dat u later nooit een discussie achteraf hierover krijgt.

Nazorg indien nodig

Verborgen gebreken of andere discussies

Als zaken goed geregeld zijn beperken we de kans tot een minimum, toch bestaat er bij elke verkooptransactie een kans op discussie achteraf. Mocht dit onverhoopt voorkomen, dan staat onze juridische afdeling u ook dan met raad en daad ter zijde.

Wij gaan voor 100% tevreden klanten en daar hoort u ook bij, wat er ook nodig is. Zonder extra kosten, dus 100% service voor u.